tOtAl HuMaN yG sKoDeNg AkU

Sunday, April 24, 2011

Salam kenangan dari perindu zaman......

12.12 a.m

Malam yang agak tenang, tanpa sebarang gangguan,hanya bunyi kipas yg mengiringi malamku. 1 per 1 keyboard ak tekan smata-mata memenuhi coretan malam ini..

Tiba2 ak terimbau kembali zaman persekolahan ak.seorang remja kampung yg bergelar pelajar dan menimba ilmu di sebuah sekolah harian biasa. Secebis demi secebis memori kenangan kembali memenuhi mindaku. Ak tersenyum seorang diri,terus ketawa dan kemudian menangis seorg diri. Mungkin inilah lumrah,jika kita cuba mengimbau kembali kenangan lalu,akhirnya kita sedar bahawa kita sebenarnya sedang bermain dengan emosi.

zmn bergelar school's prefect

Dulu semasa di zmn persekolahan hanya ini yg ak fikirkan “Bila zaman persekolahn ini akn berakhir!!” ..tapi sekarang bila kita meningkat dewasa hanya kata2 ini yang bermain di fikiran ak “betapa ak merindu zmn perskolahan dlu,indahnya jika ia dpt  diundur kmbali”.

 Dulu ak x sedar,betapa pentingnya kehidupan di sekolah buat ak.betapa pentingnya belajar bersungguh-sungguh untuk masa depan ak.betapa nikmatnya menadah ilmu yg dicurahkan guru2. Pd msa itu, yg ak fikirkan hanyalah ingin bergembira 24jam tnpa memikirkan matlamat dan cita-cita sebenar aku.dan bila masa berlalu dan aku adalah aku yg kini, brulah ak sedar betapa tingginya langit dan betapa jauhnya bintang dan matahari dari ak.

bila kita berada di puncak, x bermkna kita akan terus berbahagia,
krn kelalaian di hari2 mndtg,bakal membuat kta tersiksa.

Ak sedar bnyak kesilapan yg telah aku lakukan dahulu.ak tidak pernah cuba untk menyelami dari lubuk hati ini,dan tidak pernah ak  berusaha dengan sepenuh jiwa.ak hanya memikirkan kepayahan dalam mendapatkan ilmu dan segala yg ak lakukan hanyalah atas dasar terpaksa. Biasalah jiwa remaja mmg suka memberontak tanpa memikirkan kesan pada masa hadapan.dan bila kita telah menghadapi kenyataan yg sebenar,barulah kita sedar sikap kita dulu yg menyebabkan kita terseksa pada hari ini.dan...aku menyesalll dan terus menyesalll..



Apapun biarkan semua berlalu pergi. Marilah kita mulakan hidup baru sebgai seorang insan. Mencari sinar keceriaan.Walaupun  Ak tahu diari hidupku pd msa yg akan datang juga tidak mungkin sesempurna yg ak idamkan tetapi sekurang-kurangnya kita akan mencuba dan menikmatinya sebagaimana jalan yg kita bakal pilih kelak..kita cuba dan kita akan terus mencuba...........

Salam kenangan dari perindu zaman......

p/s:maafkan ak ma, abah, cikgu :(

No comments:

Post a Comment